Wednesday 1 July 2020

کلاکینگ چیست؟


کلاکینگ چیست؟


غالبا کلاکینگ به عنوان یک Black Hat یا کار غیر اخلاقی سئوی سایت معرفی می شود . کلاکینگ دربرگیرنده فریب خزنده های موتورهای جستجو توسط ی سوق‌دهی آن ها به پیج هایی که دامنه آنها در ارزیابی خزنده ها قابل مشاهده نیست هست . به طور معمول این سایت های کاذب با کلمات اصلی و محتوای غنی پر شده اند و بهینه سازهای موتورهای جستجو برای افزایش نتایج رتبه بندی صفحات وب طراحی شده اند . با این حال , از آن جا که کلاکینگ یک روش تصنعی برای بالا بردن جايگاه بندی است , بیشتر موتورهای جستجو بر تلاش کلاکینگ اخم دارا هستند و وب سایت هایی را که از کلاکینگ برای بازاریابی موتورهای جستجو به کارگیری می‌کنند , جریمه می‌نمایند .

در رابطه با کلاکینگ بیشتر بدانید


برای ادراک درست کلاکینگ , شما ناچار می‌باشید درک فرمایید که چه طور موتورهای جستجو ارتباطشان با محبوبیت را تعیین میکنند و در نهایت موقعیتی را که در حاصل موتورهای جستجو باید داشته باشند , پیدا می‌کنند . روش اصلیی که از طریق خزنده ها انجام می دهند جستجو کردن اینترنت و جداسازی و محاسبه عبارات کلیدی , لینک های ورودی و عوامل دیگر است . کلاکینگ هنگامی عمل می کند که یک صفحه پنهان با اسکرپت CGI که آدرس IP بازدیدکنندگان ورودی را کپی می کند , مسلح شده باشد . درصورتی که آدرس IP گزینش کند که یک کاربر بشر معمولی است , به صفحه دارای اهمیت وب سایت هدایت میگردند . البته چنانچه صفحه ها کلاکینگ تعیین کنند که مشاهده کننده یک خزنده است , جهت دهی میگردند به صفحه ای که مملو است از کلمات با اهمیت و محتوای با صرفه سازی شده که طراحی شده اند برای فریب خزنده به اعتقادوباور این که وبسایت ارزشی بیشتر از ارزش حقیقی وواقعی اش دارد و بنابراین یک سکو ی بالاتر را پاداش می دهند.


کلاکینگ نظیر Doorway Page ها صرفا به منظور بازاریابی سئو استعمال می شود . این صفحه ها به وسیله کلاکینگ و سوای هیچ هدف خدمت واقعی و بدون استفاده یا به نفع کاربر میانگین ارائه میگردند . بنابراین کلاکینگ نظیر spamdexing ( اسپم واقعی ) مشهود است و توسط موتور های جستجو مجازات خواهند شد . در حالی که برخی با صرفه سازها هنوز این کار را انجام می دهند . درین عصر و زمان ابزارهای به مراتب بهتری برای بهینه سازی وب سایت وجود دارند که شما می توانید در شیوه ای پایدار برای افزایش سکو بندیتان به جای کلاکینگ استفاده نمایید .

جریمه به کارگیری از کلاکینگ

گوگل معمولا هنگامی متوجه شود که شما از تکنیک‌های کلاه سیاه مانند نمایش صفحه های وب به شکل‌های گوناگون استفاده کرده‌اید ممکن است که شما را از حاصل جستجو حذف کند , اما این تمام روایت نیست! شما می بایست همگی فرآیندهای سئوی سایت و ساخت محتوا را از اولیه بکار بگیرید تا شاید دوباره بتوانید جايگاه اولیه خود را بدست آورید . در اینجاست که اهمیت نقش وجود یک مشاور بهینه سازی وب سایت حرفه‌ای در کنار کسب و کارتان احساس می‌شود .

نظر گوگل راجع به تکنیک کلاه سیاه


گوگل در صفحاتی توضیح داده است که چه تکنیک‌هایی به عنوان تکنیک‌های کلاه سیاه محسوب می گردند و چه عمل‌هایی را به عنوان استفاده از این ترفندها برداشت مینماید . درباره‌ی این تکنیک هم شاهد هستیم که گوگل به صراحت توضیح داده است که مفهوم این تکنیک چه میباشد و چه چیزهایی را به عنوان استفاده از این ترفند برداشت می نماید .

از نظر گوگل هر عملی که منجر شود که کاربر انسانی و ربات موتور جستجو دو ورقه متعدد یا URL متفاوت مشاهده کنند , کلاکینگ به حساب میآید و فرد استفاده کننده از این تکنیک می بایست مجازات شود . بعضی از نمونه‌های استفاده از کلاکینگ از نظر گوگل عبارت اند از :

ارائه صفحه‌ای از HTML به ربات موتور جستجو و آشکار کردن صفحه‌ای از تصاویر یا فلش به کاربران
گماردن متن یا لغات دارای اهمیت در برگه برای ربات‌های موتور جستجو و آشکار کردن برگه دیگر به کاربران

البته گوگل حالت خاصی هم در امر سایت‌هایی که از فناوری‌های خاص استعمال می‌کنند.

No comments:

Post a Comment