Clickbait چیست؟
یک اصطلاح تحقیرآمیز برای محتوای تارنما هایی
است که در ساخت محتوا , هدف درآمد تبلیغات آنلاین است خیر انتشار اطلاعات موءثر .
به خصوص با هزینه کردن کیفیت و یا دقت در این راه , با تکیه بر تیترهای رمانتیک و یا
تصاویر چشمگیر برای جذب کلیک بیننده ها و برای تشویق مشاهده بیشتر از شبکه های
اجتماعی آنلاین . تیتر های Clickbait با هدف بهرهبرداری از کنجکاوی بیننده , ارائه تنها اطلاعاتی جزئی به
خواننده گان کنجکاو میدهد . اما برای ارضای شم کنجکاوی خود تنها رویکرد کلیک کردن
و رفتن به محتوای دارای ارتباط است .
از بینش تاریخی , تعریف
clickbait عبارت است از تکنیک هایی که توسط نویسندگان
به کارگیری میشود و آن را می توان مشتق شده از خبر نامه نگاری رنگ زرد دانست . که
ارائه جزئی و یا بدون مشروح خبرها , و تحقیق مجموعه مستند و به جای به کار گیری
از تیتری دقیق و با مفهوم است . این کار عبارت است از گزافه گویی از وقایع خبری ,
رسوایی طلبی , و یا تحریک احساسات و کنجکاوی مخاطب .
احتمال دارد به خاطر داشته باشید که تعدادی سال
قبل , هر چیزی را که در گوگل جستجو میکردید به یک تعداد وبسایت مشخص میرسیدید .
دارای اهمیت نبود که دربارهی استراتژی جستجو نمائید یا بازاریابی , در زمینه ی
حفظ کننده یا سعدی . نهایتاً به سایتهایی میرسیدید که روی یکی آنها کلیک میکردید
, دهها پنجره باز میشد و میگفت در لاتری چیره شده اید و یا سفارش خرید وسایل دوری
و ارتقا ابعاد و احجام و یا مواردی مشابه اینها .
این وبسایت ها اولین نسل سایت هایی بودند که سایت
های طعمهی کلیک نامیده میشدند و میشوند . آنها در ادامه کلیک کردن من و شما
بودند . هم برای رتبهی بهتر . هم برای خرید . در هر مورد از هر هزار بازدید کننده
, اگر یک نفر هم خرید کند , برای گردش مالی چنین سایتی کافی است.
Clickbait چیست؟ |
تکنولوژی پیشرفت کرد و این نوع سایتها کم کم
رتبهی خود را در موتورهای جستجو از دست دادند . این ایام کمتر چنین سایتهایی را
بازدید میکنیم . البته هنوز هم در حالتی که بهدنبال دانلود بدونپول یک آهنگ باشید
و یا در هر حال , در فضای وب فارسی بگردید , ممکن است با ساعت رولکس سی و پنج هزار
تومانی یا آیفون ۵ با قیمت سی صد هزار تومان مواجه شوید! چنین شد که نسل دوم سایتهای
طعمهی کلیک روی کار آمدند : سایتهایی که حاضر بودند از اعتنا یا کیفیت محتوای خود
کم کنند , ولی دوستداشتنی موتورهای جستجو گر باشند .
شکلهای دیگری از نسل دوم سایتهای طعمه کلیک
هم موجود است . آنهایی که به روش افراطی برای گوگل و سایر موتورهای جستجو بهینه می
گردند . کافی است به یک تارنما درباره بهینه سازی وب سایت ( باصرفه سازی موتورهای
جستجو ) سر بزنید . میبینید عنوان یک مقاله ( یا عنوان تارنما ) چنین است :
سئو وب سایت چیست؟
سئوی وب سایت چگونه است؟
سئو دقیقاً
چهگونه کارمیکند؟
با صرفه سازی موتور جستجو چیست؟
ساخت
سایت با باصرفه سازی وبسایت و...
یادگرفتن بهینه سازی سایت کلاه سیاه : پیاده
سازی سئو سایت به روش هایی که گوگل به آن توصیه کرده است گاها بسیار زمان بر و
ممکن است هزینه بر است . همین مسئله باعث شده که با صرفه سازی وبسایت کاران و مدیران
وب سایت ها , مقداری پای خود را فراتر گذارده و به روش های غیرمجاز از نظر گوگل ,
برای بهینه سازی سایت خود روی بیاورند .
همان طور که در مقالات آموزش سئو گفته شد , سئو
به معنای بهینه سازی سایت برای موتور های جستجو است . با صرفه سازی تارنما به حدود
190 تا 210 فاکتور مربوط است که یک مدیر سایت جهت دریافت رتبه های بالای گوگل , می
بایست همگی یا بیشتر این مورد ها را در سایت خود پیاده سازی کند .
این تعداد فاکتور در 3 نوع سئو داخلی , سئو
خارجی و سئو تکنیکال گونه بندی می شوند . که از این فی مابین سئوی آن پیج بیشترین
تعداد آنانرا در خود جای میدهد و میتوان اظهار کرد بیشترین اهمیت نیز مربوط به onpage است .
ما می توانیم روش های پیاده سازی سئو سایت را نسبت به قانونی و غیررسمی بودن به 3 نوع :
·
1 . سئو وب سایت کلاه سیاه
·
2 . سئو کلاه سفید
·
3 . سئوکلاه خاکستری
تقسیم کنیم .
درین مقاله قرار است به یادگرفتن با صرفه سازی
تارنما کلاه سیاه بپردازیم :
سئوی وب سایت کلاه سیاه چیست؟
سئو وب سایت کلاه سیاه چیست؟؟ سئوی کلاه سیاه یا
سئوی سیاه , به سئو سایت از طریق پیاده سازی روش های غیرمجاز از دید گوگل گفته میشود .
در سئو سایت سیاه , سئوی سایت کار یا مدیر
تارنما با استعمال از روش های به طور کامل غیرمجاز و متقابلا خطرناک , به سئوی سایت
خود میپردازد .
پنهان سازی نوشته از استفاده کننده ( Cloaking )
این مورد تا جایی ادامه پیدا کرد که گوگل در یک
دوران در گیر معضل از دست دادن مخاطب شد و مخاطبان متعددی از کاوش در گوگل صرف حیث
کردند و به موتور های جستجوی دیگر روی آوردند .
همین زمینه سبب شد تا گوگل به به روز حاذق
الگوریتم های خویش روی بیاورد و به شدت با این سایتها برخورد نماید .
اکنون به سراغ این سؤال میرویم که :
در سئوی سایت سیاه دقیقا چه اتفاقی می افتد؟
همانطور که گفته شد , بهینه سازی سایت به معنای
بهینه سازی سایت برای موتور های کاوش است .
در سئوی سایت کلاه سیاه , شخص سعی میکند با به
کار گیری از طریق های تقلبی و فِیک خویش را در حیث گوگل , تحت عنوان یک وب سایت
تماما بهینه شده جا بزند و تازمانیکه گوگل متوجه نشود کهاین وبسایت چهت نیل به
نتایج نخستین از طریق های غیرمجاز استعمال نموده است , منزلت آن سایت در نتیجه ها
ابتدای گوگل است .
چنانچه مقاله فراگیری سئو سایت را مطالعه کرده
باشید , گفته شد که یک سایت برای کسب حاصل اولیه باید دو اصل حساس را رعایت نماید :
اصل نخستین داشتن محتوای اثرگذار و مطلوب برای
استفاده کننده است و اصل دوم برخوردار بودن از اعتبار در بیرون از وبسایت .
در قبلی با صرفه سازی تارنما کاران کلاه سیاه
اکثر زمان ها بر مورد نخستین تمرکز داشتند و با تکنیک هایی , محتوای خویش را تحت
عنوان یک محتوای باصرفه و مطلوب معرفی میکردند در حالی که به هیچ وجه حالت به این
صورت نبود و در صورت ورود به سایت آنها , با محتوای به طور کامل تبلیغاتی و آزار
دهنده روبرو میشدید .
پس از پیدایش رسانی و به روز های گوگل و بالا
رفتن ارزش اعتبار در بیرون از تارنما ( offpage seo ) سئو سایت کاران کلاه سیاه ( بلک هت سئوی سایت ) با به کار گیری از
تکنیک هایی به جعل این اعتبار دست زدند و با به کار گیری از تکنیک های بهینه سازی
سایت کلاه سیاه در سئو خارجی , گشوده به صفحه های اولیه گوگل روش پیدا کردند .
برخی از این تکنیک های سئوی سایت کلاه سیاه
هنوز نیز بوسیله بهینه سازی وب سایت کاران در اکنون استفاده میباشند .
پیرو به توضیح این روش های کلاه سیاه می پردازیم .
تکنیک های بهینه سازی وب سایت کلاه سیاه
روش های باصرفه سازی وبسایت کلاه سیاه از نگاه
گوگل غیرمجاز میباشند و طبق تعریف وبسایت هایی مانند hubspot
و همچنین تجربه ما , این مدل سئوی وب سایت قادر
است سبب ساز کاهش جايگاه شما در نتیجه ها کاوش و نابودی کلی تارنما شما شود .
نکته ای که قبل از مطالعه این بخش لازم است
بدانید این است که ; خیلی از وب سایت ها و بلاگ ها به هر دسته رفتار ناهنجار توسط
مدیر یک تارنما , کنیه سئوی سایت کلاه سیاه را میدهند اما این تعریف عملا تعریف
اشتباهی است .
صحت دارد که برخی از رفتار ها منجر کاهش رضایت
و افزایش نارضایتی استفاده کننده میشود , البته این دسته امور سئوی وب سایت کلاه سیاه
طلقی نمیشوند .
به صورت نمونه تبلیغات پاپ آپ در صفحات اینترنت
, به هیچ عنوان باصرفه سازی وبسایت سیاه محسوب نمی شود چون تأثیری بر ارتقاء رتبه
وب سایت در گوگل و گمراه کردن الگوریتم های گوگل ندارد .
تکنیک های بهینه سازی وبسایت کلاه سیاهی که درپی با آنها آشنا میشوید موردها تحت میباشند .
• کیورد استافینگ (
Keyword stuffing )
• کپی کردن نوشته
• استعمال بیش تر از حد از برچسب ها
• alt تصاویر
• استفاده دوچندان از تگ های تیتر
• فریب دادن استفاده کننده یا این که click bait
•
No comments:
Post a Comment