Sunday 10 May 2020

ویژگی های سئو کلاه سیاه چیست؟


سئوی سایت کلاه سیاه چه ویژگی هایی دارد؟

سئو کلاه سیاه یا BlackHat Seo به تکنیک , استراتژی ها و روش هایی گفته می شود که از روش های غیر قانونی و مخرب عملکرد می‌نمایند مرتبه وب سایت افزایش دهند . در واقع در بهینه سازی سایت کلاه سیاه , هدف بیشتر ارتقا رتبه در موتورهای جستجو است و هیچ تمرکزی برروی مخاطبان و کاربران وب سایت نیست . البته خب افراد که در مسئله سئوکلاه سیاه , فعالیت می‌کنند , هیچگاه از دستورعمل های قانونی گوگل تبعیت و پیروی نمی کنند و تنها یک چیز را می ببیند : قرار به چنگ آوردن در برگه اولیه گوگل در سریعترین زمان و به هر قیمتی .

چه مواردی با صرفه سازی وبسایت کلاه سیاه را خطرناک می کند ؟

در زیر تکنیک های متفاوتی برای گول زدن موتور های جستجو آمده است که شما می بایست از انجام آنها اجتناب نمایید , همچنین در‌حالتی که قصد دارید متخصصی را برای باصرفه سازی تارنما های خود استخدام کنید در حیث داشته باشید که از این مدل تکنیک ها استعمال نکند .

۱ - پنهان کاری

روش های سئو کلاه سیاه

پنهان کاری یک کدام از از روش های دارنده نام و ترسیم سئوی وب سایت کلاه سیاه است . این کار برای فریب دادن موتور های جستجو با نمایش محتویات متفاوتی به آن‌ها و همچنین نمایش محتوای مختلف به کاربران است . در حقیقت میتوان این گونه تعریف کرد : ارائه یک برگه از متن HTML به موتورهای جستجو در حالی که به کاربران یک صفحه از تصاویر و یا فلش نشان داده می شود .

موتورهای جستجو علی الخصوص گوگل از الگوریتم های جستجوی خود برای یافتن چنین فعالیت هایی به کارگیری می‌کنند و در‌حالتی که این داستان تشخیص داده شود , چنین وب سایت هایی مجازات می شوند که در نتیجه میتواند منجر به ممنوعیت بدون نقص یا جریمه سنگین تارنما شما شود .

۲ - استعمال بیش از حد عبارات با اهمیت ( Keyword Stuffing )


به کارگیری بیشتراز حد کلمات کلیدی یکی از روش های دیرین برای دست یابی به رتبه های بالاتر موتور های جستجو است . درین روش تنها کلمه ها حساس مورد هدف قرار می گیرند . زمانی کلمات حساس بدون هیچ جور هدف خاصی مورد هدف قرار بگیرند سبب ساز گیج شدن و آزار کاربران خواهد شد و بعضی کاربران حتی سایت شمارا ترک می کنند .

اما اکنون , الگوریتم های موتورهای جستجو کارآیی بیشتری پیدا کرده و متوجه میشوند که کلید واژه به حدنصاب باصرفه شده است یا نه! در شرایطی‌که که این موتور های جستجو متوجه فریب کاری تارنما شوند , ممکن است جریمه ای برای وب سایت شما به دنبال داشته باشد .

نمونه هایی از این گونه کلمات حساس عبارتند از :

لیستی از شماره تلفن های بی بها
بلوک های متن مشتمل بر فهرست شهر ها و بخشها که نشان می‌دهد وبسایت شما قصد سکو بندی داراست .
تکرار غیرطبیعی لغات مهم
به جای استفاده بیشتراز حد از لغت ها دارای اهمیت , میتوانید از کلمات کلیدی LSI یا کلمات حیاتی Long Tail در محتوای خود استفاده نمائید تا طبیعی تر و منحصر شوند .

۳ - ساخت صفحات دروازه ( Doorway Pages or Gateway Pages )

صفحه ها دروازه , صفحاتی می‌باشند که با عبارات کلیدی لبریز شده اند تا به موتور های جستجو نمایش داده شوند . این صفحات شامل کلمه ها اساسی زیادی می‌باشند که اطلاعات درستی را شامل نمی‌شوند . آن‌ها برای موتورهای جستجو طراحی شده اند و خیر برای کاربر نهایی . کاربر پایانی هرگز این صفحات را نمی بیند زیرا آن ها به صورت خودکار به کاغذ هدف هدایت میگردند . در سال ۲۰۱۵ , گوگل یک الگوریتم جدید برای تقابل با این موارد معرفی نمود .

سئوی وب سایت کلاه سیاه چه تاثیری در با صرفه سازی تارنما دارد ؟

۴ - متن و لینک های نهفته


متن یا پیوندهای نامرئی دربرگیرنده هر متنی است که موتورهای جستجوگر می توانند آنان‌را بخوانند البته کاربران معمولی نمی توانند! متن نهفته میتواند شامل متنی باشد که یک رنگ با دور‌نما سایت شما باشد .
چه طور سئو کلاه سیاه را گزارش کنیم ؟
برای نمونه , وب سایت شما دارای متن سفید در دور نما سفید باشد . از این روش بسیاری از افراد برای افزودن پیوند یا لغات کلیدی برای افزایش مرتبه بندی صفحه های به کار گیری مینمایند .

براین اساس , کاربران حاذق به یافتن این متن نهفته نخواهند بود , اما موتورهای جستجو میتوانند آن را بخوانند .

۵ - محتوا کپی شده


محتوای تکراری به سرقت محتوا از سایر سایت ها و وب لاگ های مشابه شما اشاره مینماید . امروزه الگوریتم های گوگل به آسانی می‌توانند کپی بودن محتوای یک وبسایت را تشخیص دهند و به همین علت استفاده از محتوا های تکراری یکی بدترین روش های سئوی وب سایت کلاه سیاه و سفید به اکانت آورده می شود . در شرایطی‌که محتوای تکراری در تارنما شما وجود دارد , یا آن را حذف نمایید یا از URL Canonicalization مناسب استفاده فرمایید .
۶ - روش Article Spinning

یک روش دستکاری محتوا فقط برای گول زدن موتور های جستجو است . می دانیم که آپ دیت نگه داشتن محتوا سایت یکی از عوامل زیاد تاثیر گذار در سئوی وب سایت ما خواهد بود . این روش برای فرار از ساخت محتوا نو برای تارنما است و هیچ مدل محتوا نو برای کاربران در وب سایت قرار نمی گیرد . به جای این کار , درصورتی که نکته جدید ای را درباره موضوع خاصی در مقاله خود یافتید می توانید آن را در محتوا خود قرار دهید .

۷ - خرید یا تبادل پیوند


موتور های جستجو لینک و پیوند ها را به عنوان یک دلیل مرتبه بندی اصلی برای وب سایت شما در لحاظ خواهند گرفت , زیرا وقتی بیشتر صفحات به وبسایت شما پیوند دارا‌هستند احتمال دارد محتوای شما مناسب تر بوده است . البته امروزه بیشتر مردم اقدام به خرید و تبادل بک لینک می‌نمایند برای این که بتوانند لینک های بیشتری را کسب کنند و فراموش میکنند که این پیوند ها می بایست طبیعی باشند .

درصورتی که منبع پیوند ها مربوط به تارنما شما نباشد , می تواند تاثیر منفی بر SEO سایت شما داشته باشد . تصاحب کردن این نوع بک لینک ها کار مشقت نیست اما خوبتر است بدانید که این کار فقط برای وب سایت شما مضر خواهد بود . براین اساس , هیچ وقت از این روش جهت دریافت بک پیوند استعمال نکنید!

۸ - روش Google Bombing


این روش یکی‌از از روش هایی است که بوسیله بعضی متخصصین سئوی وب سایت انجام شده تا به واسطه آن رتبه وبسایت های رقیب کاهش یابد . این فعالیت معمولا با ایجاد کمپین های رسانه ای گوناگون و ساخت صفحات منفی برای وب سایت های رقبا به کار گیری انجام می شود . اگر چه این فعالیت می تواند موثر باشد اما در بیشتر موارد موتور های جستجو این موارد را کشف خواهند کرد .

۹ - وب سایت های آینه

سایت های آینه برای آشکار کردن محتوای تارنما بوسیله تارنما جدیدی برای افزایش جايگاه استفاده می گردند . این مسئله می‌تواند یکی از دیگر روش های ساخت محتوا تکراری از سایت شما یا سایر منابع باشد .

گوگل چه گونه متوجه تقلب میشود ؟


بخش اعظمی از روش‌های تقلب که بین سایت‌های گوناگون مشترک می‌باشند , در گذشت زمان به الگوریتم‌های ماشینی گوگل بیشتر می گردند و به صورت خودکار شناسایی می گردند . برخی از موردها جز با بررسی انسانی قابل شناسایی نیست و به همین جهت گوگل از کاربران خود می‌خواهد که سایت‌های متقلب را گزارش کنند .

همچنین گوگل با استعمال از پرسنل خود , نتیجه ها فهرست شده را بررسی می نماید . برای مثال به دو کارمند گفته میشود که یک عبارت را جستجو کنند . به هر کارمند بر طبق الگوریتم‌های متفاوت , نتایج مختلفی نشان داده می شود . این دو کارمند کیفیت حاصل را بررسی و امتیازدهی مینمایند . الگوریتم‌هایی که بتوانند حاصل بهتری ارائه کنند , در طول زمان و به صورت دائمی جایگزین الگوریتم‌های پیشین می شوند .

در پایانی فناوری که گوگل به فعالیت می‌گیرد , تجمیع کارایی و اخلاق و رفتار کاربران در زمانی که از مرورگر گوگل کروم استفاده می نمایند , به سرورهای گوگل ارسال می‌شوند . این اطلاعات یاری می نمایند گوگل بهتر بتواند مطالب بی‌کیفیت و سایت‌های متقلب را شناسایی کند .

No comments:

Post a Comment